Kucing dan aku

بسم الله الرحمن الرحيم


Disebabkan aku dipaksa untuk update blog pada malam ini jugak, makanya aku akan update jugak. Kisah kucing aku :P


Ini kucing 1st yg aku adopt dari kawan aku. Namanya betty. Asal usul nama tak tau.. member aku panggil. Buas dan tak suka dipegang.. mmg hampeh. Keja nak main.. lompat sana lompat sini.. gigit sana gigit sini.. Sebelum ni dia sengsorang.. jadi aku kesian tgk dia lompat sorang².. maka dapatlah dia teman selompatan..



Kucing ni aku adopt dari kedai ayam market dekat rumah aku. Aku namakan dia black. Cam standard je nama sbb kaler dia hitam. Jantina: betina. Sungguh mengada dan gedik.. suka dimanja manja dan dibelai selalu. Kalau tak usap mesti mengiau.. Selamat la ko dpt tuan yg suka belai belai ni kan kan kan. (tak gitu Landlady???). Btw as usually kucing kutip ni confirm ada kutu.. but berkat sikat kutu kucing ngan shampoo yg aku ada.. Alhamdulillah dah takde kutu.



Ini kucing kedua yg aku kutip dari kedai ayam. Namanya bell.. pasal dia slalu ngiau kuat bila dengar loceng kuil kat belakang rumah aku. Jantina: betina.. (betina aje). Mmg manja tahap maksima.. sampai aku tak terlayan dan maleh nak layan. So aku biarkan aje dia sondol ketiak aku sampai high. Yg paling byk kutu. Masa mandikan utk 1st time, mmg obvious gila kutu² kat badannya maklum la kulit cerah. Terpaksa la aku cabut satu² kutu kat badannya. Amat penakut dan pemalu. Selagi ada tempat menyorok, selagi tu dia akan menyorok. Hanya menyahut panggilan aku je :D.. org lain tak layan.



=====================================================


Update tergendala... call dari Landlady mintak tolong siapkan keje (brb)

5 comments:

May 29, 2007 at 12:08 AM Cool said...

Nanti i tangkap gambo kuceng i kat umah plak..suma jantan.

ma ada nama dia sendiri..i kasik nama sendirik..

Kucing 1
Ma: Simba Jiji: Bear

Kucing 2
Ma: Kelly Jiji: Kunyet

Kucing 3
Ma: Toby Jiji: Arang

May 29, 2007 at 6:53 PM Koben said...

U mmg.. tak penah nak sama.
Sok kawen ada kucing u kasi nama lain dari i kasi siap u!!!!

bila nak mate kan kucing kita nih.. tuan dia hari hari on heat.. kucing i ni lagi 4 bulan turn dia pulak ehehehehe

May 29, 2007 at 7:20 PM Cool said...

Aduhai bertuah nya tuan dia ni. Nasib u la. On heat je la sorang-sorang. Tu kuceng betina 2 ekor ada jgn nak apa apakan plak la yeh.

May 30, 2007 at 4:11 PM Cool said...

dah la kedai.. ayam.... market pulak.. essh

Post a Comment